Blogiarkisto

perjantaina, marraskuuta 04, 2005

Pippi långstrump åker fast av ljugande!

Gomorron alla goda och onda,


Pippi långstrump ,fortsätter sidan 17.

NU LJUGER DU ALLT sa Tommy.

Pippi funderade ett ögonblick.

-Ja, du har rätt. Jag ljuger, sa hon sorgset.

-DET ÄR FULT ATT LJUGA, sa Annika,
som nu äntligen vågade öppna munnen.

Ja, det är mycket fult att ljuga, sa Pippi ännu mera sorgset.
Men jag glömmer bort det då och då, förstår du.

Och hur kan du egentligen begära att ett litet barn som har en mamma som är
en ängel och en pappa som är en negerkung och som själv har seglat på havet i hela sitt liv, SKA kunna tala sanning alltid?

Och förresten, sa hon och strålade upp över hela sitt fräkniga ansikte, ska jag säga er att i BELGISKA KONGO finns det inte en endaste människa som talar sanning.
DOM LJUGER hela dagarna.
Börjar klockan sju på morron och håller på ända till solnedgången.

Så att om jag SKULLE råka till att ljuga någon gång, så får ni försöka förlåta mej
OCH KOMMA IHÅG att det bara beror på att jag var lite för länge i BELGISKA KONGO.

VI KAN VÄL VARA VÄNNER ÄNDÅ , SÄG?



Fortsätter nästa vecka!

Trevlig och ljöngfull weekend för alla!

Marja

Ps. Ostaisitteko catering -palveluja KESTITYSLEIRI - nimiseltä pitopalvelult
Siis KESTITYSLEIRI- Keltaisilla Sivuilla 2005!

Ei kommentteja: